OD 11.02.2011 FORUM PEŁNI WYŁĄCZNIE ROLĘ ARCHIWALNĄ. NIE JEST MOŻLIWA REJESTRACJA ANI DODAWANIE WYPOWIEDZI.
kognitywistyka.net: forum Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

 Ogłoszenie 
OD 11.02.2011 FORUM PEŁNI WYŁĄCZNIE ROLĘ ARCHIWALNĄ. NIE JEST MOŻLIWA REJESTRACJA ANI DODAWANIE WYPOWIEDZI.

Poprzedni temat «» Następny temat
* REGULAMIN *
Autor Wiadomość
Slawomir Wacewicz
Administrator


Posty: 1117
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-10-29, 11:09   * REGULAMIN *


Witamy wszystkich zainteresowanych którymkolwiek z wielu oblicz nauk kognitywnych! Zapraszamy do wpisywania się i tworzenia nowych tematów.


Nowych użytkowników bardzo prosimy o zapoznanie się z poniższym tekstem, a najbardziej niecierpliwych - przynajmniej z pogrubionymi fragmentami. Prosimy również o wpisywanie wszelkich uwag, propozycji i pytań w wątku

UWAGI DO FORUM

A oto kodeks naszego forum:

1. REJESTRACJA. Ze względu na charakter naszego forum obowiązuje na nim
rejestracja z imienia i nazwiska,
która jest warunkiem aktywnego udziału w forum (zmiany nazwy użytkownika można dokonać w profilu). Mamy wielką prośbę o staranne wypełnienie swojego profilu: wymagane jest podanie w nim zainteresowań, a w przypadku osób związanych z ośrodkami naukowymi wskazane jest wypisanie swych afiliacji oraz podanie tytułu naukowego.

Zachęcam do używania emblematów - małych obrazków, które wyświetlają się przy każdej naszej wypowiedzi, co bardzo poprawia przejrzystość dyskusji. Ustawiamy je w swoim profilu, pamiętając, by były małe (limit wielkości to ok. 6kb i 100x120 pikseli wys./szer.). Instrukcje we wpisie poniżej.

2. TWORZENIE NOWYCH WĄTKÓW. Bardzo dobrą zasadą korzystania z każdego Forum jest nieduplikowanie wątków. Oznacza to, że przed założeniem nowego wątku należy upewnić się, że nigdzie w pobliżu nie ma wątku o zbliżonym temacie. Podobnie, przed zadaniem pytania należy poszukać informacji na dany temat w istniejących wątkach.
Kolejna fundamentalna zasada to nadawanie nowym wątkom przejrzystych tytułów.
Jeżeli w tekście zauważymy błędy, lub treści wymagać będą aktualizacji, możemy (i powinniśmy) skorzystać z opcji "Edytuj" w prawym górnym rogu wpisu, by wprowadzić poprawki.
Również dopowiedzenia do własnych wpisów lepiej robić za pomocę tejże opcji "Edytuj", niż wysyłając dodatkowe wpisy.

3. FORMA. Standartową formą obowiązującą na Forum jest zwracanie się do siebie - w tym do nieznanych nam prywatnie osób - po imieniu, choć zawsze w sposób należycie elegancki.

Obowiązuje jednak "zasada wzajemności", tj. jeśli nieznana nam prywatnie osoba w swoim wpisie zwraca się do innych użytkowników na Pan/Pani/Państwo, w stosunku do niej należy również używać takiej formuły.
Zalecane jest też respektowanie stopni/tytułów naukowych - tj. jeśli wiemy, że nasz rozmówca posiada stopień/tytuł naukowy (w tym celu trzeba sprawdzić jego/jej profil), powinniśmy zwracać się zgodnie z tym tytułem (zwłaszcza, jeśli jesteśmy studentami tej osoby!).

Ale przede wszystkim, dyskutujemy z zachowaniem wszelkich reguł uprzejmości. W szczególności dotyczy to polemik, kiedy łatwo o zbyt mocne wypowiedzi. Nie znaczy to, że mamy zrezygnować z krytyki, czy nawet odrobiny uszczypliwości. Pamiętajmy jednak, by nawet wskazując na czyjeś pomyłki lub krytykując czyjeś stanowisko robić to w sposób elegancki.

4. Jak najbardziej dozwolony jest język potoczny, jednak prosimy o unikanie przesadnych kolokwializmów. Również stylistyka i ortografia naszych wypowiedzi powinna odpowiadać rzeczowemu charakterowi Forum.

5. Podobnie, wskazane jest używanie kodu graficznego, np. podkreśleń, czy kursywy, dla poprawy przejrzystości tekstu - tutaj instrukcje. Prosimy jednak o umiarkowane korzystanie ze środków graficznych, w tym emotikonów oraz powiększonej czcionki, a także o nieużywanie kolorowej czcionki (a zatem proszę nie wzorować się na tym wpisie :) ).
Prosimy nie wklejać dużych obrazów, ponieważ mogą one utrudnić korzystanie z Forum użytkownikom o wolniejszych łączach.
Niewskazane jest użycie WIELKICH LITER w tytułach wątków, ani ich nadużywanie w treści wpisów.

6. Linki i cytaty. Należy unikać wklejania zbyt długich cytatów. W przypadku wypowiedzi Forumowiczów, cytujemy tylko fragment, do którego odnosimy się w odpowiedzi. W przypadku tekstów "zewnętrznych", umieszczamy co najwyżej krótki cytat oraz link i/lub dane bibliograficzne tekstu. Wszystko to po to, by nie zakłócać płynności lektury wątku.

7. TREŚĆ. Dozwolone są wszystkie tematy w jakikolwiek - nawet bardzo luźny - sposób związane z naukami kognitywnymi.
Mam jednak prośbę, by do minimum ograniczyć wpisy 'personalne' (o kimś).

8. DZIAŁ BADANIA. Dział "Badania" jest widoczny tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Chcielibyśmy, by dyskusje w tym dziale miały nieco bardziej formalny, akademicki charakter (choć nie przesadnie).

Pozdrawiam i życzę owocnej i przyjemnej wymiany opinii :D ,
SW
_________________
http://www.home.umk.pl/~wacewicz/
Ostatnio zmieniony przez Slawomir Wacewicz 2006-12-30, 19:54, w całości zmieniany 16 razy  
 
 
Slawomir Wacewicz
Administrator


Posty: 1117
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-11-06, 18:49   

Istnieją dwa proste sposoby dodania obrazka (nazywanego emblematem lub awatarem) do swojego profilu, tak aby ukazywał się pod nazwą użytkownika przy każdym wpisie.

Obrazek musi być mały i najlepiej oszczędny graficznie ('niekrzykliwy'). Bezwzględnie wykluczone są obrazki w jakikolwiek sposób niegustowne. Warto pamiętać też o prawach autorskich.

1. W swoim profilu (do którego wchodzimy klikając w opcję profil z menu tuż pod logo Forum) wybieramy opcję (jedna z ostatnich) "Wyślij Emblemat z twojego komputera" i dodajemy obrazek w podobny sposób, jak dodajemy załącznik do e-maila.

Istnieje jednak ograniczenie rozmiarów obrazka - wymiary 100 wysokość x 120 szerokość (w pikselach) oraz 6666kb wielkości. W związku z tym możemy albo
- poszukać w internecie odpowiednio małych obrazków (np. w google, wybierając opcję Grafika i ustawiając rozmiar na 'mały')
- albo zmniejszyć dowolny obrazek za pomocą programu graficznego, np. darmowego programu IrfanView: z zakładki 'Image' należy wybrać opcję 'resize/resample' i tak ustalić wymiary obrazka (najlepiej z zaznaczoną opcją 'preserve aspect ratio', a następnie zapisać w sugerowanej jakości (80%).

2. W profilu wybieramy "Odnośnik do zewnętrznego Emblematu" i wpisujemy pełny adres obrazka znalezionego na stronie internetowej. Adres poznajemy lub od razu kopiujemy klikając prawym przyciskiem myszy w obrazek i wybierając odpowiednią opcję).

Skąd wziąć obrazek? możemy użyć własnego zdjęcia lub obrazka z Clipartu (np. cliparty programu Word). Obrazki na dany temat możemy znaleźć szukając np. na Google z opcją 'grafika' (uwaga na copyrights).
Możemy też skorzystać z galerii darmowych emblematów, np. tej tutaj, albo tutaj.
Takie strony zwykle sugerują, by nie zaś wstawiać odnośnika (linka) do obrazka na tej stronie, lecz skorzystać z 1 opcji, tj. zapisać obrazek na dysku i wysłać na Forum.
Ostatnio zmieniony przez Slawomir Wacewicz 2008-04-29, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Support forum phpbb by phpBB Assistant
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen modified v0.3 by warna

CogNews.net




Patronat Medialny kognitywistyka.net

patronat medialny

patronat medialny


Dni Mózgu 4

patronat medialny


Ways to protolanguage